Geïntegreerde digitale landbouwoplossingen met de Kleffmann Group

Op 11 november kondigde de Kverneland Group aan dat er een strategisch partnerschap en samenwerking met de Kleffmann Group is aangegaan. De Kleffmann Group is een belangrijke aanbieder van landbouw marktonderzoek, services en systemen.
Dit partnerschap geeft landbouwers de mogelijkheid om velden te monitoren met behulp van sateliet data, welke zijn gebruikt om veldbiomassa kaarten te creëren. Deze mappen geven de teler een visuele referentie van gedifferentieerde groei binnen het veld.

Twee systemen die elkaar perfect aanvullen

Met My Data Plant, kunnen boeren individuele biomassa zaai- en bemestingskaarten creëren en deze gegenereerde taken verzenden met IsoMatch FarmCentre naar de terminal in het veld. Dit gaat naadloos door een veilige 'cloud'-verbinding, welke gebruikersvriendelijker en eficiënter is dan het gebruik van een USB-stick.

Via de IsoMatch Tellus PRO, een snelweg gecreërd om machines met de 'cloud' te verbinden, ontvangt en zend het werktuig opdrachten, alerts en analyseert het verzamelde data. Al deze eigenschappen zijn inclusief een makkelijk te gebruiken webapplicatie, dat werkt met elk apparaat dat hoort bij de MYKVERNELAND en MYVICON platforms.

De integratie van My Data Plant in IsoMatch FarmCentre is getoond op de Agritechnica 2019 en is sinds begin 2020 beschikbaar. Het is een van de vele eigenschappen welke in de software uitvoeringen vanaf versie 1.06 zit voor IsoMatch Tellus PRO terminals.